Keski-Suomen etätuki
Jos haluat saada digitukea puhelimen, videoyhteyden tai chatin välityksellä, voit ottaa yhteyttä näihin digituen tarjoajiin Keski-Suomessa:
Ikääntyvien yliopisto, Geronet-tuutorit
Puhelimitse Varaa ensin opastusaika toimistolta p. 044 760 3728. Numeroon soittaminen maksaa kotimaan puhelun verran.
Sähköpostitse Ota yhteyttä geronetpaivystys@gmail.com
Hinta Maksuton
Lisätiedot: Jyväskylän kesäylipiston nettisivut
Esa Kauppinen / Verkosto virtaa - ja Geronet-tuutori
Sähköpostitse Ota yhteyttä keskisuomen.alueohjaaja@gmail.com
Hinta Maksuton
IT-palvelu Halinen / Kari Halinen
Puhelimitse Ota yhteyttä numeroon 040 5538855
Videoyhteyden kautta Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostiosoitteen kari@itpalveluhalinen.fi
Hinta Maksullinen
Kansalaisneuvonta
Kohderyhmä: Kaikki
Tukea: Kansalaisneuvonta ohjaa etänä julkisten palveluiden käyttämisessä.
Etätuen muodot: Puhelin, tekstiviesti, sähköposti, sähköinen lomake tai Chat-keskustelu.
Tukea tarjolla: Soittamalla numeroon 0295 000, puhelinpalvelu on avoinna ma-pe 8-21 ja la 9-15. Palvelu on suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä.
Tekstiviestillä numeroon 18395. Puhelusta tai tekstiviestistä maksat vain operaattorisi paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Kansalaisneuvonta-palvelu on itsessään maksuton.
Sähköpostilla palveluneuvoja@kansalaisneuvonta.fi.
Apua saa myös sähköisen lomakkeen täyttämällä tai Chat-palvelussa, joihin pääsee alla olevasta linkistä.
Linkki: https://www.kansalaisneuvonta.fi/
Kelan etädigituki
Kohderyhmä: Kelan digituki on tarkoitettu jokaiselle asiakkaalle, joka sitä toivoo ja voisi siitä hyötyä. Puhelimitse annettava digituki edellyttää, että asiakkaalla on käytössään laite, jolla hän pääsee nettiin. Apua saa, vaikka ei olisi aiemmin asioinut verkossa. Puhelimessa tarjottavaa digitukea on esimerkiksi neuvonta liitteen lisäämiseksi sähköiseen hakemukseen ilman skanneria, puhelimen avulla.
Etätyön muodot: Kelan digituen painopiste on tällä hetkellä etänä tarjottavassa digituessa. Normaalitilanteessa digitukea on tarjolla myös palvelupisteissä, mutta koronatilanteen takia tuki on käytännön syistä pääosin puhelimitse annettavaa digitukea. Lisäksi asioinnin apuna toimii www.kela.fi- sivun Korona-chattirobotti, jolta asiakkaat voivat kysyä koronatilanteen vaikutuksista Kelan tukiin ja palveluun.