AuroraAI-verkon hyödyt palvelujen tuottajille ja käyttäjille

AuroraAI-verkko luo jakelukanavan eri organisaatioiden tarjoamille palveluille sekä näiden palveluiden väliselle vuorovaikutukselle. Tämä hyödyttää sekä palveluntuottajaorganisaatioita että asiakkaita.

Hyödyt palveluntuottajille

  • Palveluntuottajan palvelut saavat aiempaa paremman näkyvyyden AuroraAI-verkon kautta. Palveluihin tulee uutta asiakasvirtaa muiden verkkoon liittyneiden palveluiden kautta.
     
  • Organisaation palvelut kohdentuvat juuri niitä tarvitseville käyttäjille tekoälyyn perustuvan suosittelumoottorin suositusten avulla. Organisaatio saa palvelulleen todennäköisemmin enemmän sopivia käyttäjiä ja kohderyhmään kuulumattomat käyttäjät ohjataan muihin sopivampiin palveluihin.
     
  • Parempi palveluohjaus vähentää häiriökysyntää, selkiyttää palveluprosesseja ja pienentää asiakaspalveluresurssien tarvetta.
     
  • Organisaatiot saavat palvelusuositusten myötä aiempaa selvemmän käsityksen siitä palveluiden ja palveluntarjoajien joukosta, johon omat palvelut kuuluvat.
     

Hyödyt palvelun käyttäjille

  • Palveluiden käyttäjä saa räätälöidyn palvelukokemuksen suosittelumoottorin suositusten avulla.
     
  • Käyttäjän ei tarvitse tietää, että tietty palvelu on olemassa. Riittää, että hän kertoo tietyt taustatiedot itsestään ja tilanteestaan, jotta hänelle voidaan tarjota tilanteeseen sopivia palveluita.
     
  • Tietyssä elämäntilanteessa olevat käyttäjät löytävät tarvitsemansa palvelut aikaisempaa todennäköisemmin, koska niitä tarjotaan kaikkien AuroraAI-verkon palveluiden kautta.
     
  • Käyttäjät voivat arvioida palvelusuositusten osuvuutta ja vaikuttaa sitä kautta saamiensa palvelusuositusten laatuun.

Myöhemmissä ratkaisuversioissa suunniteltuja hyötyjä

  • Käyttäjälle voidaan suositella palveluketjuja
     
    • Käyttäjä saa näkyville kokonaiskuvan siitä, mitä kaikkia palveluita hänen elämäntilanteensa eteenpäin viemiseen liittyy.
       
    • Jos käyttäjä antaa tähän suostumuksensa, palvelut voivat siirtää toisilleen tietoja käyttäjästä ja suorittaa toimintoja automaattisesti. Tämä  mahdollistaa saumattoman asiakaskokemuksen ja paremman asiakaspalvelun.
       
    • Käyttäjän asiointi helpottuu, koska tämän ei tarvitse antaa samoja tietoja montaa kertaa eri käyttöliittymissä.
       
    • Palveluketjujen myötä voidaan seurata myös palveluiden vaikuttavuutta.
       
    • Palveluketjuihin liittyvää käyttödataa voidaan tulevaisuudessa hyödyntää parempien palveluiden ja toimivampien palveluketjujen kehittämiseen.
Päivitetty: 26.4.2021