5.8.2022 Digi auttaa terveyden hoidossa, mutta ammattilaisilta se vaatii enemmän selkokielisyyttä Digitaaliset terveyspalvelut herättävät monenlaisia tunteita kansalaisissa ja terveydenhuollon ammattilaisissa. Selvitimme kyselytutkimuksella 3139:n kansalaisen näkemyksiä Omakannasta viime vuoden kesäkuussa. Erityisesti reseptien uusinta ja reseptitietojen... 15.6.2022 Mitä Digiohjelman lainsäädäntötyöryhmälle kuuluu? 19.4.2022 Digiasioinnin lainsäädäntöesteet tunnistetaan yhteistyöllä Digiohjelman lainsäädäntötyöryhmä jakautui alkuvuodesta 2022 teemakohtaisiin alatyöryhmiin, joissa selvitetään kevään 2022 aikana viranomaisten, elinkeinonharjoittajien ja kuntien osalta tunnistettuja... 20.1.2022 Kommunikointi on ihmisoikeus! Puhevammainen ihminen ei tule arjen tilanteissa toimeen puheen avulla. Hänen on vaikea tuottaa tai ymmärtää puhetta. Usein puhevammaan liittyy myös lukemisen ja kirjoittamisen vaikeuksia. Suomessa on... 20.1.2022 Lakataan puhumasta digitaidoista Digitaalisten totaalikieltäytyjien aika on ohi. Harva meistä, oli sitten opiskelija, työntekijä, yrittäjä tai eläkeläinen, pärjää nyt tai tulevaisuudessa ilman läppäriä, älypuhelinta tai muuta... 12.1.2022 Aitoon yhteiskehittämiseen on vielä matkaa Kolme kuukautta kestäneessä asiantuntijatuen pilottiprojektissa pureuduttiin tilanteisiin, joissa on tarpeen asioida toisen henkilön tai organisaation puolesta. 3.1.2022 Tieto on tulevaisuuden osallistavan digiyhteiskunnan perusta Mitä tarvitaan, jotta myös tulevaisuuden kuntien asukkaat voisivat olla osallistuvia digikansalaisia? Digital Citizens on käsite, jolla kuvataan ihmisten kokemuksia internetistä sekä sen käyttöä... 12.1.2022 Kuulostaapa tutulta! DigiOn rakentaa jo kehitetyn varaan ”Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen.” Tätä lausetta kuulee paljon. Myös eri hankkeiden ja toimintojen rahoittajat ovat alkaneet korostaa hyvien käytäntöjen hyödyntämisen merkitystä. Mutta miten jo... 20.12.2021 Kymenlaakson pilotin keskiössä ovat yrittäjille suunnatut palvelut Yrittäjät ovat kaupungeille tärkeitä, sillä ne tuottavat elinvoimaa, palveluita, työpaikkoja sekä ennen kaikkea luovat alueelle kasvumahdollisuuksia. Kymenlaaksossa löydettiin helposti yksimielisyys... 14.12.2021 Empatia ja asiakasymmärrys muutoksen ajurina Oikeusrekisterikeskuksessa Pilotin tavoitteena oli luoda yhteistä ymmärrystä koko hallinnonalan asiakaskokemuksesta sekä luoda Oikeusministeriön hallinnonalalle yhteinen, helppo ja joustava asiakaskeskeisen kehittämisen malli... Näytä lisää blogikirjoituksia
5.8.2022 Digi auttaa terveyden hoidossa, mutta ammattilaisilta se vaatii enemmän selkokielisyyttä Digitaaliset terveyspalvelut herättävät monenlaisia tunteita kansalaisissa ja terveydenhuollon ammattilaisissa. Selvitimme kyselytutkimuksella 3139:n kansalaisen näkemyksiä Omakannasta viime vuoden kesäkuussa. Erityisesti reseptien uusinta ja reseptitietojen...
19.4.2022 Digiasioinnin lainsäädäntöesteet tunnistetaan yhteistyöllä Digiohjelman lainsäädäntötyöryhmä jakautui alkuvuodesta 2022 teemakohtaisiin alatyöryhmiin, joissa selvitetään kevään 2022 aikana viranomaisten, elinkeinonharjoittajien ja kuntien osalta tunnistettuja...
20.1.2022 Kommunikointi on ihmisoikeus! Puhevammainen ihminen ei tule arjen tilanteissa toimeen puheen avulla. Hänen on vaikea tuottaa tai ymmärtää puhetta. Usein puhevammaan liittyy myös lukemisen ja kirjoittamisen vaikeuksia. Suomessa on...
20.1.2022 Lakataan puhumasta digitaidoista Digitaalisten totaalikieltäytyjien aika on ohi. Harva meistä, oli sitten opiskelija, työntekijä, yrittäjä tai eläkeläinen, pärjää nyt tai tulevaisuudessa ilman läppäriä, älypuhelinta tai muuta...
12.1.2022 Aitoon yhteiskehittämiseen on vielä matkaa Kolme kuukautta kestäneessä asiantuntijatuen pilottiprojektissa pureuduttiin tilanteisiin, joissa on tarpeen asioida toisen henkilön tai organisaation puolesta.
3.1.2022 Tieto on tulevaisuuden osallistavan digiyhteiskunnan perusta Mitä tarvitaan, jotta myös tulevaisuuden kuntien asukkaat voisivat olla osallistuvia digikansalaisia? Digital Citizens on käsite, jolla kuvataan ihmisten kokemuksia internetistä sekä sen käyttöä...
12.1.2022 Kuulostaapa tutulta! DigiOn rakentaa jo kehitetyn varaan ”Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen.” Tätä lausetta kuulee paljon. Myös eri hankkeiden ja toimintojen rahoittajat ovat alkaneet korostaa hyvien käytäntöjen hyödyntämisen merkitystä. Mutta miten jo...
20.12.2021 Kymenlaakson pilotin keskiössä ovat yrittäjille suunnatut palvelut Yrittäjät ovat kaupungeille tärkeitä, sillä ne tuottavat elinvoimaa, palveluita, työpaikkoja sekä ennen kaikkea luovat alueelle kasvumahdollisuuksia. Kymenlaaksossa löydettiin helposti yksimielisyys...
14.12.2021 Empatia ja asiakasymmärrys muutoksen ajurina Oikeusrekisterikeskuksessa Pilotin tavoitteena oli luoda yhteistä ymmärrystä koko hallinnonalan asiakaskokemuksesta sekä luoda Oikeusministeriön hallinnonalalle yhteinen, helppo ja joustava asiakaskeskeisen kehittämisen malli...