Merkittävät elämäntapahtumat ohjaavat julkisten palvelujen digitalisaatiota Suomen digitaalisen kompassin tavoitteissa tulevaisuuden julkiset palvelut vastaavat ihmiskeskeisesti erilaisiin elämäntapahtumiin ja yritysten elinkaaren tilanteisiin. Elämän- ja...
Kuntien digitiekartta toimii ihmislähtöisen digitalisaation tukena Valtiovarainministeriön Digitalisaation edistämisen ohjelman rahoittama ja Digi- ja väestötietoviraston toteuttama asiantuntijatuki tarjosi mahdollisuuden kuntien yhteiseen vuoropuheluun...
Ihmiskeskeisyys ja elämäntapahtumat palveluiden keskiöön – Läheisen kuolema Läheisen kuoleman kohdatessa, surun lisäksi omaisella on huolehdittavana paljon erilaisia asioita kuolemaan liittyen. Surun keskellä asioiden selvittäminen vaatii paljon voimavaroja. Mitä kaikkea...
Hyötyjohtaminen palveluinnovaatioiden edistämiseksi Epäonnistuneet palvelut ja palveluhäiriöt saavat yhä enemmän julkista huomiota muun muassa sosiaalisen median kautta. Palveluinnovaatioita tarvitaan vaikuttavien ja yhdenvertaisten palvelujen...
Ihmiskeskeisiä digitaalisia palveluita yli organisaatiosiilojen Ihmisen tärkeissä elämäntilanteissa (syntymä, avioliitto, kuolema) tarvittavien digitaalisten palveluiden kehittäminen vaatii yhteistyötä ja jopa radikaaleja palveluinnovaatioita. Jotta...
Esitäytetyn perukirjan palaset paikoillaan Läheisen kuolema -verkostoon liittyvässä MiniSuomi -teknisessä kokeilukehittämisessä on tuotettu ensimmäinen demo-luonnos esitäytetystä perukirjasta, joka hakee tarvittavat henkilö- ja...