Konkretiaa asiakasymmärryksessä - yllättäviä oivalluksia Asiantuntijatuen aamukahveilta Kun tulevaisuuden palveluista halutaan asiakaskeskeisiä, valitaan ihmislähtöinen kehittämistapa. Tällöin puhutaan myös asiakasymmärryksestä ja osallistamisesta, mutta välillä jää pimentoon, mitä nämä...
Aitoon yhteiskehittämiseen on vielä matkaa Kolme kuukautta kestäneessä asiantuntijatuen pilottiprojektissa pureuduttiin tilanteisiin, joissa on tarpeen asioida toisen henkilön tai organisaation puolesta.
Kymenlaakson pilotin keskiössä ovat yrittäjille suunnatut palvelut Yrittäjät ovat kaupungeille tärkeitä, sillä ne tuottavat elinvoimaa, palveluita, työpaikkoja sekä ennen kaikkea luovat alueelle kasvumahdollisuuksia. Kymenlaaksossa löydettiin helposti yksimielisyys...
Empatia ja asiakasymmärrys muutoksen ajurina Oikeusrekisterikeskuksessa Pilotin tavoitteena oli luoda yhteistä ymmärrystä koko hallinnonalan asiakaskokemuksesta sekä luoda Oikeusministeriön hallinnonalalle yhteinen, helppo ja joustava asiakaskeskeisen kehittämisen malli...
Ruokavirasto kehittää palveluja yhdessä viljelijöiden ja kumppaneiden kanssa Ruokaviraston Sujuvaa asiointia pellon laidalla –projektin tavoitteena on ymmärtää luomurehuviljelijöiden arkea ja asiointipalvelujen nykytilaa sekä kehittämistarpeita.