Palvelutietovarannon datalla rakennetaan asiakaslähtöisiä verkkosivuja Palvelutietovaranto tukee asiakaslähtöisten verkkosivujen rakentamista ja palvelujohtamista. Tiedätkö jo, miten organisaatiosi voi ottaa kaiken hyödyn irti PTV-tiedoista?
Kuntavierailuilla organisaatioiden kehittämistavat tutuiksi Digi- ja väestötietoviraston aloittaessa toimintansa tammikuussa 2020 julkaistaan myös uusi Suomidigi.fi-alusta. Palvelu tukee julkisen sektorin toimijoita eli heitä, joiden tehtäviin kuuluvat...
Asiakaskeskeisyys ja yhteistyö ovat kehittämisen keskiössä Kuopiossa Kehitämme Väestörekisterikeskuksessa parhaillaan uudistuvaa Suomidigi-palvelua tukemaan julkishallinnon (digi)kehittäjien työtä. Uuden palvelun tavoittaana on tuoda yhteen tietoa, kehittämismalleja...
Käyttäjätarinoilla ryhtiä asiakaslähtöisyyteen Asiakaslähtöisyys on kuuma päivän sana. Kotimaisten kielten keskuksen sanakirja määrittelee asiakaslähtöisen palvelun: asiakkaiden toiveista ja tarpeista lähteväksi, ja asiakkaat huomioon ottavaksi.
Toiminnan muutos keskiössä sote-palveluiden digitalisoinnissa! Meistä jokainen on varmasti joskus miettinyt, pitäisikö tietyn vaivan takia lähteä lääkäriin vai voiko tilannetta vain seurailla muutaman päivän. Sitten on soitettu terveysasemalle, jonotettu...
Luvat ja valvonta -kärkihanke tarjoaa apuja yrityksen arkeen Miten perustan yrityksen? Mihin virastoihin minun pitää ilmoittaa mitäkin? Mitä lupia tarvitsen? Mitä velvoitteita toiminnanharjoittamiseen liittyy? Entä kannattaako minun palkata työntekijä, ja mitä...
Asiakas heittopussina palveluiden välissä Kun ihminen jää yllättäen työttömäksi, moni perusasia järkkyy. Ensin saattaa huolettaa oma ja perheen talous, sen jälkeen mahdollisesti itsetunto. Alkaa matka, joka ei ollut suunnitelmissa. Usein...
Hyödyttääkö palvelujen digitalisointi käyttäjää? Miten varmistetaan, että palvelut ovat helppokäyttöisiä tavallisille ihmisille eri elämänvaiheissa ja -tilanteissa?
Kevätterveiset D9-digitiimistä! Niin Suomidigi kuin Valtiokonttorin D9-digitiimi tarjoavat tukea digitalisaatioon ja julkishallinnon palvelujen uudistamiseen. Missä asioissa kannattaa kääntyä meidän, D9-digitiimin, puoleen?
Digisanomat ja terminologia yhtenäisiksi Mitä pitemmälle Suomen hallinnon ja sen palvelujen digitalisaatio etenee, sitä vähemmän kansalaiset joutuvat availemaan virallisia kirjekuoria ja tuskailemaan niiden virkamieskielisten sanomien kanssa...
Rakasta rohkeasti digitalisaatiota Asiointipalvelua käyttävä kansalainen saattaa hämmentyä asioidessaan digitalisaation myötä uudistetussa palvelussa, jos palvelussa on käytetty tietotekniikan ammattilaisen kieltä. Tällöin voidaan...
Toisin tekemisen riemu – digisti asiakaslähtöistä ”Yritetään edes leikkiä, että tämä on digihanke. Emme taivu käyttämään paperihakua”, tuskailtiin etsittäessä KIRA-digin kokeiluhankkeiden rahoitushakuun sopivia sähköisiä lomakkeita valtiokonsernin...
Digitalisoinnin periaatteet yhteisiksi pelisäännöiksi Yhteiskuntamme digitalisoituu hurjaa vauhtia, ja me kaikki olemme osallisina tässä muutoksessa. Jotta yhteinen matkamme olisi onnistunut, olemme luoneet kaikkia julkisia palveluita koskevat...